Vælg en side

Handelsbetingelser

1. KØB PÅ butikjens.dk

Køb på butikjens.dk er en handel med firmaet ved juridisk navn Detlettevalg.dk

Detlettevalg.dk (Herefter kaldet butikjens)

Rugbakken 2

7100 Vejle

CVR-nr.: 34814031

2. PRISER

Alle priser er i danske kroner og inkl. moms og andre afgifter.

Der tages forbehold for:

Valutaændringer

Force majeure

Leveringssvigt

Afgiftsændringer

Udsolgte varer og trykfejl

3. ORDREBEKRÆFTELSE

Når du modtager ordrebekræftelsen, skal du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis du opdager fejl, eller har ændringer til din ordre bedes du kontakte butikjens på jens@detlettevalg.dk 

4. LEVERING

Pakker sendes primært med PostNord,  DAO365 og GLS og leveres indenfor 8 hverdage, normalt indenfor 2-4 dage. Der kan dog være længere leveringstid i forbindelse med tilbudskampagner, helligdage og lignende. I tilfælde af at der ikke kan omdeles til privatadressen grundet særlige omstændigheder vil den blive omdelt til pakkeshop. DAO365 er i besiddelse af nøglerne til 99% af landets opgange.

butikjens leverer kun varer indenfor Danmark, undtaget er Grønland og Færøerne.

5. BETALING

De mulige betalingsmåder på butikjens er:

Visa

Visa Electron

Mastercard

Mastercard Debit

Vi har sikret vores webshop med SSL-kryptering, som sikrer, at de informationer du indtaster, kun kan ses af PensoPay (betaling systemet). Det samlede beløb trækkes først, når varerne afsendes fra vores eller leverandørens lager.

6. FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Du har altså 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager dine varer. 

butikjens giver dog altid en mulighed for 90 dages fuld returret (Amways™ 100% kundetilfredshedsgaranti) hvis varen ikke lever op til dine forventninger.

Det gælder også selvom du har brugt af varen – eller endda helt tømt indholdet.

Amways™ 100% kundetilfredshedsgaranti

butikjens garanterer for Amways produkternes kvalitet og garanterer for din tilfredshed. Hvis du ikke er fuld tilfreds, kan du returnere produktet og få refunderet det fulde beløb. 

Det gælder ikke for produkter, (i) der er blevet brugt til formål, de ikke er beregnet til i den normale husholdning; (ii) der er blevet beskadiget forsætligt eller fejlanvendt; (iii) Amway distribuerede produkter, der har en fast angivet returneringsdato; og/eller (iv) de produkter, der er dækket af andre nedskrevne garantier. 

Er du i tvivl, så skriv til jens@detlettevalg.dk eller ring på +45 3112 2143

Hvis du fortryder dit køb eller ønsker at gøre brug af din 90 dages returret, skal du blot kontakte butikjens pr tlf på +45 3112 2143 eller sende en mail til jens@detlettevalg.dk Så sender vi en gratis fragtseddel du kan sætte på pakken og så indlevere pakken på nærmeste Postnord indleveringscenter.

Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt på butikjens.dk

butikjens anbefaler, at varen returneres via Postnord fordi der betaler vi for fragten og KUN ved forudgående kontakt med butikjens og kun ved brug af fragtseddel du som kunde har fået tilsendt af butikjens.

7. REKLAMATIONSRET

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra butikjens eller leverandør til butikjens, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Du er forpligtiget til at angive, og på forlangende, vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig. Som udgangspunkt kan du kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, du har fået varen leveret. Klageretten gælder for fabrikationsfejl, ikke slid som følge af brug af varen.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.

8. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles butikjens inden for rimelig tid efter varens modtagelse.

Varen returneres i det tilfælde ved, at kontakte butikjens på tlf. nr. +45 3112 2143 eller mail jens@detlettevalg.dk

Så sender vi en fragtseddel til dig.

Du bedes beskrive varens fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen samt oplyse ordrenummeret. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

9. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til butikjens, skal være forsvarligt indpakket. 

Vi anbefaler, at varen returneres via Postnord, og med den fragtseddel vi har sendt til kunden. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Postnords system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til butikjens. 

Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.

10. HVAD GØR VI MED DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER (PERSONDATAPOLITIK)

For at du kan indgå aftale med os på butikjens, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysninger slettes løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes. Personoplysninger gemmes højst i 12 måneder efter sidste brug.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Oplysninger afgivet til butikjens videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos butikjens har du altid ret til, at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til butikjens via e-mail jens@detlettevalg.dk

Læs mere om butikjens’s privatlivspolitik

11. COOKIES

På butikjens.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

12. LOGBOGSSTATISTIK

Vi bruger en logbogsstatistik på butikjens hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logbogsstatistikken anvendes kun med det formål at optimere www.butikjens.dk.

13. ABONNEMENTSVILKÅR

Aftalens indgåelse

Abonnementsbetingelserne gælder for alle typer af vores abonnementer. Ændringer i navn, adresse, e-mail eller betalingsoplysninger skal straks skriftligt meddeles til butikjens på jens@detlettevalg.dk, ændres via din konto på vores website eller via brev til adressen Detlettevalg.dk, Rugbakken 2, 7100 Vejle. Du vil modtage en kvittering for din abonnementsaftale via e-mail.

Ændring af abonnementstype

Ændring i abonnementstype (antal personer) sker uden beregning. Ændringen træder i kraft ved eksisterende periodes udløb. Kunden skifter abonnements type via. menupunktet “min konto”, sende en e-mail til jens@detlettevalg.dk eller ringer til os.

Abonnementsperiode og opsigelse

Aftalen er gældende fra den dag, hvor du indgår abonnementsaftalen, og fortsætter til du opsiger abonnementet, eller ved manglende betaling. Abonnementet kan opsiges når du ønsker det, med øjeblikkelig virkning, du binder dig ikke for noget ved butikjens. Dog skal abonnementet opsiges inden vi har sendt den pågældende levering, har du allerede modtaget leveringen, skal du gøre brug af fortrydelsesretten – se punkt 6 

Opsigelse skal ske via din egen konto side via vores website, skriftligt til butikjens på jens@detlettevalg.dk eller via brev til adressen butikjens, Rugbakken 2, 7100 Vejle.

Hvornår vil min abonnementsbetaling blive trukket?

Betaling for dit abonnement vil blive trukket når butikjens har afsendt din ordre. Du vil i forbindelse med at pengene bliver trukket, modtage en mail med oplysninger om, hvilket beløb og hvad ordren indeholder. Beløbet, der bliver trukket, vil være det beløb, der matcher den abonnementsløsning du har bestilt.

Pengene bliver trukket den dag, din ordre bliver afsendt jf. den dato, du har oprettet dit abonnement og det interval de har valgt. Din ordre vil altid blive sendt senest den først hverdag efter din bestilling. Dette vil også være gældende for dine fremtidige modtagelser af vores abonnementsløsninger.

Betaling

Betaling for levering trækkes på dit betalingskort samme dag som afsendelse finder sted. Pakker afsendes normalt via DAO365. Kvittering for hvert køb via betalingskort fremsendes pr. email.

Ellers kan der altid via din konto på butikjens.dk opnås adgang til ordrehistorik, kvitteringer samt abonnementsinfo, se mere på din konto. 

Hvis betaling ikke sker senest ved forfald, opkræves et gebyr for hver rykkerskrivelse på 10 % af regningens størrelse. 

Ved en for sen betaling forbeholder butikjens sig ret til at pålægge morarenter i henhold til renteloven §5, stk. 1. 

Modtages betaling for abonnement ikke, kan butikjens uden varsel ophæve abonnementsaftalen.

Ændring af betalingsoplysninger på Deres abonnement

Såfremt De får nyt betalingskort eller De under andre omstændigheder ændrer betalingsoplysninger, er det vigtigt at De går ind på deres profil og ændre Deres oplysninger.

Hvis du ikke ændrer dine oplysninger, vil butikjens ikke have mulighed for, at trække betaling for Deres ordre, og De vil dermed ingen varer modtage. Hvis du er i tvivl er du meget velkommen til, at kontakte os på jens@detlettevalg.dk. Alternativt kan du slette dit abonnement og oprette et nyt med de korrekte kortdata.

Ændringer af betingelserne for abonnementet?

Ændringer af denne aftale som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan af butikjens foretages uden forudgående varsel herom. Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage.

Du skal være fyldt 18 år for at oprette et abonnement ved butikjens. Er du under 18 skal butikjens have samtykke fra dine forældre.

Du anses for at have godkendt ændringerne, hvis du ikke har meddelt os andet inden den dato, hvor ændringerne træder i kraft. Gældende priser og abonnementsbetingelser er tilgængelig på www.butikjens.dk.

Misligholdelse

Hvis du misligholder din abonnementsaftale eller abonnementsbetingelserne, er butikjens berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel.

Behandling af personlige oplysninger

For at administrere dit abonnement behandler butikjens en række oplysninger om dig, herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mail og andre forhold af betydning for dit abonnement. Ved tegning af abonnement giver du samtykke til, at vi kan benytte oplysningerne til administration af dit abonnement samt til statistiske formål.

14. ELEKTRONISK OG TELEFONISK HENVENDELSE

Som betingelse af oprettelsen af et medlemskab hos butikjens, giver du samtidig samtykke til at butikjens må kontakte dig med elektronisk post og kontakte dig via telefon. Du vil modtage elektroniske meddelelser i form af e-mails på din registrerede e-mailadresse og SMS-beskeder på det registrerede mobiltelefonnummer.

butikjens vil via elektronisk post kontakte dig med informationer om opdateringer, ændringer, tilbud og konkurrencer mv. vedrørende butikjens. Du vil også kunne blive kontaktet via telefon på det registrerede mobiltelefonnummer med service/vejledning i hvordan du får mest ud af dit nuværende medlemskab. Du kan til enhver tid afmelde disse beskeder ved at besvare “AFMELD” i en af de mails, vi sender til dig.

15. TRÆKKE PRODUKTER/SERVICE TILBAGE

Butikjens.dk har altid ret til, at trække produkter tilbage eller afbryde services solgt på denne eller beslægtede sider. Kunden har ret til, at få alle pengene tilbage, som de har betalt for de omhandlede produkter.

16. ER DU I TVIVL

Såfremt der opstår tvivlsspørgsmål, er du altid velkommen til at rette henvendelse på jens@detlettevalg.dk

17. KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til: jens@detlettevalg.dk

Hvis det ikke lykkedes os, at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klager over almindelige varer skal du gå til Forbrugerklagenævnet eller oprette en sag ved den nye europæsiske forbrugerportal ODR.

Forbrugerklagenævnet

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Tlf.: 41 71 50 00

kfst@kfst.dk – www.forbrug.dk

Online Dispute Resolution

http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Betingelser for handel ved butikjens er senest opdateret 16.11.2019